I Horsens ligger Gasfabrikken. Jeg kan kun antage det er en nedlagt gasfabrik, men den er ikke speciel industriel i sit udseende, hvilket ingenlunde ville være et krav fra min side. Den er faktisk ganske hyggelig, men de par gange, jeg har været derinde, har der ikke været så mange mennesker. Måske de ikke er så meget til brunch i Horsens…eller aftensmad? I hvert fald tager lokalerne sig rigtig godt, og vi glædede os denne dag til at få vores brunch.
Læs videre “Gasfabrikken i Horsens giver den ikke rigtig gas”Restaurant Kaj på Helsingør havn er en maritim fornøjelse
Man bliver sulten efter en helt utrolig rar dag på Marienlyst Strand- og spahotel. Siden vi nu var nordpå fandt vi en restaurant på havnen i Helsingør – Restaurant Kaj. Jeg ved ikke om det er beliggenheden eller ejeren, der har inspireret til navnet, men den lå lige ud til alle bådene og med vandet få meter fra restauranten. Vi blev bænket perfekt i udestuen af en meget jovial tjener med godt udsyn til elementerne.
Læs videre “Restaurant Kaj på Helsingør havn er en maritim fornøjelse”Cafe Baghuset i Viborg er klart foran på madpoints
Dette her bliver bare et lille pip i forhold til et frokoststed, som hedder Cafe Baghuset, og ligger i Viborg. Jeg tænker den som relevant i forhold til Mønsted Kalkgruber, hvor man jo bagefter passende kan spise lidt mad og se en Domkirke, hvis man skulle have de lyster.
Læs videre “Cafe Baghuset i Viborg er klart foran på madpoints”Bacon smagning i Haderslev- whats not to like?
Vi havde fundet Ømands restaurant med speciale i bacon, og det måtte undersøges nærmere. Den har sit eget bacon-røgeri og er ganske seriøs omkring den salte spise. Der er et menukort, hvor bacon indgår i alle retter – endda desserten. Vi gik meget gourmetagtigt til værks med en forret bestående af fem forskellige slags bacon. Der blev anvist og fortalt om de enkelte stykker, og der medfulgte endda en særlig smageteknik. jeg ved ikke, hvor man bliver bacon-sommelier, men det er værd at undersøge.
Læs videre “Bacon smagning i Haderslev- whats not to like?”Restaurant Smaek i Ålborg. Der er smæk for skillingen
jeg vil først mane alle rygter i jorden, om at jeg var på vej i Jomfru Ane gade. Næh jeg var på vej til et videnskabeligt foredrag i Ålborgs Musikkens hus, og man kan jo ikke leve af ånd alene. Restaurant Smaek ligger et stenlast fra Jomfru Ane gade i et smukt gammelt hus ved vandet. Der er en skøn terrasse udenfor til en god sommerdag.
Læs videre “Restaurant Smaek i Ålborg. Der er smæk for skillingen”Benoit i Rue St Martin – Michelin-stjerne i frokosthøjde
Vel ankommet til min Airbnb i Rue de Grenelle efter de sædvanlige skattejagtsagtige anvisninger. Jeg nærmest tiltvang mig et bad efter natten i toget, selvom check-in først var langt senere. Flere merci beaucoup’er senere stod jeg ude på gaden i latinerkvarteret parat til at udforske. Der var ikke egentlige planer for dagen, men havde booket bord på Benoit. 1 stjernes Michelin bistro, så forbi Notre Dame til mit mål.
Læs videre “Benoit i Rue St Martin – Michelin-stjerne i frokosthøjde”Skønne Remouladen på havnen i Vejle – Tag derhen!
Vi skulle egentlig bare have noget at spise, men en turbulent weekend gav os alligevel lyst til en smule forkælelse. Restauranten hedder Remouladen, og ærligt synes jeg ikke navnet passer til den flotte hyggelige restaurant, vi trådte ind i. Der er en fantastisk udsigt til lystbådehavnen, byggeriet Bølgen og Vejlefjordbroen.
Læs videre “Skønne Remouladen på havnen i Vejle – Tag derhen!”Mefisto – fisk og fornøjelse i Århus Latinerkvarter
Mefisto ligger så centralt som det overhovedet kan i Århus. Om sommeren er der plads til et par borde udenfor, hvor du ikke kan bestille plads. Hvis du skal sidde indenfor, er det om at bestille bord i god tid, for der er rift om pladserne. Stedet virker fransk- dansk fusioneret, men med et kæmpe maleri af en fisk på væggen.
Læs videre “Mefisto – fisk og fornøjelse i Århus Latinerkvarter”Skønne restaurant Hantwerk på Århus Havnefront
Jeg havde fået Hantwerk anbefalet et par gange, og da jeg skulle give en middag i Århus, tænkte jeg det kunne være en god idé. En skøn solrig julidag ligger den muligvis meget centralt, en mørk blæsende oktoberdag ligger den lidt af vejen på havnefronten.
Læs videre “Skønne restaurant Hantwerk på Århus Havnefront”Boost af luksus på Falsled Kro.
Falsled Kro fejrer i år 50 års jubilæum. Selve kroen er fra 1744, men den blev etableret som dansk kro i 1971. Jean-Louis Lieffroy har været køkkenchef på Falsled Kro i 38 af disse år, og var en stor del af den menu, vi blev præsenteret for. Efter at have været på Søllerød kro og Ganløse Kro for nogle uger siden, vil jeg virkelig slå et slag for kroer, omend de er af lidt forskelligt koncept og regningen kan variere en anelse.

Terrassen 
Soveværelset 
Kroen
